Marketing Digital: Ce este si cum iti poate creste afacerea?

Cuprins

Serviciile de Marketing Digital sunt dezvoltate pentru a indeplini o varietate de obiective de afaceri. Asadar, atunci cand cauti cea mai buna optiune, incepe prin a te intreba: „Care este provocarea principala, care, odata rezolvata, ar elimina mai multe obstacole dintr-o singura miscare?”

Ghidul de fata iti va prezenta 5 solutii testate de marketing, concepute pentru a raspunde unor probleme cu care se confrunta multe tipologii de business. Care este avantajul lor principal? Le poti combina eficient pentru a ataca pe mai multe planuri, crescand eficienta si maximizand rezultatele.

Te saluta Andrei, specialist in Marketing (SEM & SEO), cu peste 10 ani de experienta. Astazi te invit sa parcurgi urmatorul articol, din care cu siguranta vei avea multe de invatat.

 

Ce este marketingul digital?

Marketing-ul Digital reprezinta promovarea afacerilor, produselor sau serviciilor folosind canale online precum site-uri web, motoare de cautare, retele sociale, e-mail marketing sau alte canale online

Este o modalitate eficienta de a ajunge la clientii potentiali (acolo unde isi petrec cel mai mult timp) in mediul online, prin strategii diverse, cum ar fi optimizarea pentru motoare de cautare (SEO), publicitatea platita (PPC) si interactiunea pe retele sociale.

Marketingul online ajuta bussines-urile sa isi faca cunoscuta oferta, sa construiasca relatii cu clientii si sa genereze vanzari. Exista numeroase metode de promovare online, pe care le-am descris in detaliu pe Blog si care pot fi folosite pentru a atrage clientii, fiecare avand un rol specific in strategia digitala.

 

Ghid practic pentru alegerea serviciului potrivit de Marketing Digital

Acest ghid te ajuta sa alegi corect serviciile de marketing digital potrivite pentru afacerea ta. Descopera avantajele SEO, PPC, Social Media si importanta unui site optimizat din toate punctele de vedere, pentru a imbunatati vizibilitatea online si pentru a face vanzari.

 

Ghid in marketing digital

 

Optimizare pentru Motoare de Cautare (SEO)

Ce este SEO?  este magnet care atrage potentiali clienti catre site-ul tau. Nu este doar despre motoarele de cautare, ci despre asigurarea faptului că acei oameni care ajung la tine pe site, te gasesc exact atunci cand au nevoie de serviciile sau produsele tale. De ce? pentru că motorul de căutare afișează rezultatele în funcție de specificul unei căutări.

Iti dau un exemplu simplu, daca cineva cauta pe Google „Agentie Marketing Online”, rezultatele vor afisa doar agentii care presteaza astfel de servicii. Eu fac SEO de peste 10 ani de zile si îți spun cu mana pe inima ca daca nu te afli pe prima pagina nu vei castiga clienti din traficul oferit de motoarele de căutare.

Pentru rezultate mai bune in cautari, urmeaza aceste sfaturi esentiale SEO: optimizeaza continutul, foloseste cuvinte cheie relevante si asigura o incarcare rapida a site-ului pentru o experienta placuta a utilizatorilor.

 

Care sunt avantajele SEO?

  • Ajuta compania sa se pozitioneze mai sus in rezultatele motoarelor de cautare, atragand mai multe lead-uri sau vanzari.
  • Mareste semnificativ numarul de vizitatori relevanti, contribuind la cresterea audientei si a oportunitatilor de vanzare.
  • Te pozitioneaza ca o solutie accesibila si de incredere pentru clientii locali, generand mai multe contacte si conversii in zona ta.

 

Cand se recomanda sa optezi pentru SEO?

Daca nu ai timpul sau cunostintele necesare pentru a implementa o strategie eficienta, cea mai buna solutie este sa apelezi la experti. Serviciile profesionale pentru SEO sunt o optiune de luat in considerare in orice moment pentru oricine doreste sa dezvolte si sa creasca un business. Totusi, pentru a intelege mai bine cum te pot ajuta, iti voi da 3 exemple concrete, astfel incat sa stii la ce sa te astepti.

  • Tu si echipa ta sunteti pregatiti pentru o crestere constanta a volumului de munca.
  • Doresti sa iti consolidezi credibilitatea ca furnizor de servicii de incredere.
  • Competitorii tai apar inaintea ta in rezultatele cautarilor in prezent.

 

Care ar fi bugetul lunar?

In functie de tipologia de bussines,  si de cat de competitiva este nisa pe care activezi, pretul pentru optimizare SEO variaza intre 1.000 si 5000 lei.

 

Optimizare Google My Business (GMB)

GMB este o carte de vizita pentru afacerea pe care o administrezi. Un profil Google Business optimizat te ajuta sa fi identificat pe prima pozitie in Google Maps, iar oamenii din zona stiu ce oferi si au incredere in tine datorita recenziilor de pe profil.

 

Profil Google My Bussines

 

Care sunt avantajele unui profil exemplar?

  • Iti ofera vizibilitate in randul cumparatorilor locali, chiar si atunci cand acestia se afla la kilometri distanta de sediul tau.
  • Faciliteaza gasirea si contactarea rapida a afacerii tale de catre potentialii clienti.
  • Imbunatateste reputatia online, pozitionandu-te ca o sursa de incredere prin prezentarea informatiilor clare si recenziilor pozitive.
  • Are si beneficii pentru SEO, profilul GMB poate fi corelat cu site-ul web.

 

Cand se recomanda optimizarea sau inregistrarea unui profil GMB?

In primul si in primul rand trebuie sa detii o afacere cu sediu fizic. Este recomandat in special bussines-urilor care activeaza pe o piata locala.

  • Ai un profil Google Business care nu reuseste sa genereze vanzari sau nu atrage suficienti clienti.
  • Iti doresti sa devii prima alegere pentru clientii locali pe Google Maps si sa cresti vizibilitatea afacerii.
  • Detii mai multe locatii si vrei ca toate sa beneficieze de o crestere uniforma si sa fie bine reprezentate online.

 

Care ar fi bugetul lunar?

Bugetul se stabileste in functie de numarul de locatii, pentru o singura locatie te-ar costa intre 500 si 1000 de lei pe luna.

 

Reclame Google Pay-Per-Click (PPC)

Reclamele Google sunt precum panourile publicitare de pe drumurile pe unde te plimbi cu masina zilnic, dar plasate exact pe unde profilul de client ideal pleaca si se intoarce de la job.

Sunt eficiente pentru ca ajung la clienti exact in momentul in care acestia cauta anumite solutii pe care tu poti sa le oferi. Ele aduc serviciile sau produsele comercializate de tine in fata publicului tinta cu un cost optimizat pentru click.

O reclama ppc

Ce avantaje au reclamele PPC?

  • Vei obtine clienti instantaneu (in cateva zile).
  • Controlezi complet cand si cum ruleaza reclamele, optimizand astfel bugetul investit.
  • Targetezi exact publicul dorit, in functie de locatie, serviciile promovate, ora din zi si alti parametri specifici.

 

Cand se recomanda?

  • Combini o strategie pe termen lung, precum SEO, cu generarea rapida de clienti.
  • Vrei sa promovezi un serviciu nou sau unul in tendinte pentru a capta atentia imediat.
  • Esti intr-o situatie in care ai nevoie de clienti rapid si doresti rezultate imediate.

 

Care este bugetul lunar pentru Google Ads?

Bugetul lunar pentru Google Ads variaza in functie de obiectivele afacerii si de concurenta din domeniu. Un buget intre 1000 si 3000 lei,  este  destul de tipic pentru multe afaceri mici și mijlocii care doresc să obtina vizibilitate semnificativa si sa atraga clienti prin reclame platite.

 

Design si Dezvoltare Web

Site-ul tau nu este doar un simplu loc de prezentare , ci reprezinta cea mai puternica unealta de conversie si cel mai bun agent de vanzari al unei afaceri

Un design bine gandit, modern si functional cresc sansele ca vizitatorii sa devina clienti. Experienta utilizatorilor trebuie sa fie intuitiva si atragatoare, astfel incat fiecare vizitator sa prinda incredere si sa fie incurajat sa interactioneze cu serviciile oferite.

Un site bine optimizat trebuie sa arate impecabil, sa aiba un design responsive si sa se incarce rapid, pentru a creste sansele de conversie a traficul in rezultate tangibile pentru afacerea ta. Daca ai nevoie de un astfel de website, descopera oferta de realizare site-uri profesionale de la WebArhitecti pentru a duce bussines-ul la nivelul urmator.

Un scurt ghid pentru web design

Care sunt avantajele unui website profesional?

Transformi o mare parte din traficul online in clienti, optimizand fiecare pas al experientei utilizatorului (UI).
Fiecare actiune de marketing care directioneaza vizitatori catre un website genereaza un randament al investitiei mai mare (ROI).
Iti aduci mai aproape publicul tinta – oamenii cu care iti place sa lucrezi si care rezoneaza cu valorile si serviciile tale.

 

Cu ce probleme se confrunta majoritatea site-urilor?

  • Se incarca incet sau prezinta erori frecvente, ceea ce afecteaza experienta utilizatorului care mareste rata de abandon.
  • Website-ul nu mai este aliniat cu evolutia companiei  sau nu transmite corect valoarea oferita clientilor.
  • Nu prezinta design responsive sau nu sunt aliniante din punct de vedere SEO cu motoarele de cautare.

 

Cat costa un site web?

 

Marketing digital prin Social Media

Retelele sociale sunt locul unde oamenii din comunitate discuta si impartasesc informatii. Folosind atat strategii organice, cat si reclame platite, poti ajunge la publicul care rezoneaza cu produsele si serviciile tale .

Postarile organice iti permit sa construiesti o relatie autentica cu audienta (ai nevoie de un profil bine pus la punct) prin continut interesant si util, cum ar fi povesti despre afacerea ta, sfaturi sau noutati din domeniu.

Pe de alta parte, reclamele platite te ajuta sa ajungi la mai multi oameni intr-un timp scurt (la fel ca pe Google Ads) promovand produse si servicii direct catre cei interesati. Ideal este sa faci un „funnel” si sa imbini postarile organice cu reclamele platite pentru a maximiza conversia.

Optiunile de targhetare sunt foarte specifice pe Social Media, aici discutam despre varsta, locatie, interese si multe alte aspecte care te ajuta sa targhezi foarte precis unde sa se livreze reclama ta.

Fata de Google Ads unde platesti click-ul, pe retelele sociale, la Instagram si Facebook sau TikTok, se plateste vizualizarea reclamei.

ghid grafic pentru social media

Ce avantaje au rețelele sociale?

  • Dezvolti relatii autentice cu publicul tau, iar acestia te vor urmari de-a lungul evolutiei afacerii tale.
  • Fie ca alegi strategii organice sau reclame platite, aprecierile si comentariile devin oportunitati de vanzare.
  • Creezi continut valoros si consistent, castigand increderea si respectul clientului si totodata ai oportunitatea sa il fidelizezi.
  • Utilizezi social media pentru a profita de momente importante, cum ar fi reducerile de sarbatori sau ofertele limitate.

 

Daca eforturile actuale pe retelele sociale nu aduc rezultate, este simplu, trebuie sa regandesti strategia, un sfat este sa te inspiri de la concurenta.

 

Buget lunar recomandat pentru Social Media:

Un buget mai mare iti permite sa targetezi un public mai larg, sa faci mai multe seturi de reclame si sa sa testezi diferite modele (poze, video-uri sau carusel de imagini). In jur de 2000-3000 de lei pe luna pentru afacerile mici si mijlocii, reprezinta un buget demn de luat in calcul.

Postarile de pe profil le poti face singur daca ai timpul necesar, in caz contrat pentru aproximativ 3-4 postari saptamane vei plati cu 1500-2500 de lei lunar un freelancer sau o agentie de marketing. Costul total este dictat de numarul de postari, de calitatea continutului si de materialele foto, respectiv video, pe care daca nu le faci singur, probabil vei fi taxat suplimentar.

 

Recomandarea mea este sa utilizezi o abordare integrata, combinand aceste metode in mod strategic pentru a maximiza rezultatele. Fiecare componenta isi are locul si o contributie unica in strategia generala de marketing digital, iar echilibrarea optima a bugetului intre SEO, PPC, dezvoltare web si social media este cheia pentru o crestere sanatoasa si sustenabila a afacerii pe care o administrezi.

Andrei
Salut, mă numesc Andrei și sunt co-fondatorul WebArhitecti. Sunt specializat în SEO și îmi dedic cariera spre Marketing Digital și WebDesign. Pun accent pe experiența utilizatorului în tot ceea ce fac. Pasiunea mea pentru designul UX/UI mă ghidează în dezvoltarea de soluții inovatoare care răspund nevoilor clienților.