📱 0754 365 230

10 sfaturi SEO pentru a îmbunătății un site web

Top 10 sfaturi pentru a-ți îmbunătăți site-ul tău
Cuprins

Site-ul tău este cartea ta de vizită din mediul online, un instrument esențial în arsenalul tău de marketing.

Prin urmare, este important să te asiguri că website-ul este optimizat pentru motoarele de căutare și este pregătit să se diferențieze în clasamentul SERPs (paginile de căutare ale motoarelor de căutare).

Este timpul să investești în optimizarea și actualizarea conținutului site-ului pentru a rămâne relevant și competitiv în aceste vremuri când prezența din mediul digital este mai importantă ca niciodată. 

Numele meu este Andrei, sunt specialist SEO în cadrul Agenției WebArhitecți, iar în cele ce urmează îți voi oferi 10 sfaturi care te vor ajuta să îmbunătățești site-ul din punct de vedere SEO.

Cu toate acestea, dacă ai ajuns aici pentru că vrei să îți promovezi online site-ul, respectiv bussines-ul, îți recomand să nu te rezumi doar la SEO. Deși SEO reprezintă o strategie eficientă de promovare,  trebuie să iei în calcul și alte metode, precum prezența activă pe rețelele sociale, marketingul de conținut, email marketingul sau reclamele plătite.

Optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare (SEO) îmbunătățește vizibilitatea, atrage trafic organic și crește potențialul de conversie al vizitatorilor în clienți. 

 

Sfaturi SEO pentru site

 

1. Primul sfat SEO – Verifică și analizează site-ul web

Există o mulțime de tool-uri online care îți vor oferi gratuit un audit de bază al website-ului.

Avantajele unui audit efectuat de o terță parte este că vei obține o analiză obiectivă a site-ului, nu una subiectivă din partea agenției care ți-a construit site-ul sau îți face mentenața. 

Site-uri precum Moz.com sau Ubsersuggest îți vor oferi o perioadă de încercare gratuită de 30 de zile a aplicațiilor lor, astfel încât să te poți înregistra și să obții cel puțin un audit complet fără a fi nevoit să cheltuiești niciun ban.

De asemenea, noi oferim o analiză SEO complet gratuită pentru orice site în WordPress.

Din nou, procedura este o verificare unică, nu o verificare lunară sau săptămânală (cum este recomandat), dar te ajută pentru început, și este GRATUITĂ!

Probabil te întrebi de ce este important să pui în practică toate sfaturile din acest articol. Te invit să citești: Ce este SEO? Cum funcționează și cum te poate ajuta

 

Care este scopul unui audit?

În mod obișnuit, site-ul tău va primi un punctaj cuprins între 0-100 pe baza unei game largi de teste, plus o listă detaliată din punct de vedere al arhitecturii tehnice, SEO și alte aspecte importante care țin de experiența utilizatorilor, satisfacerea intenției de căutare pentru cuvintele cheie pe care te clasezi sau analiza concurenței

Vei putea afla care sunt punctele slabe, respectiv problemele de pe site și cum acestea pot fi remediate. 

Aplicațiile mai avansate sunt, de asemenea, capabile să îți arate exact unde este problema, cum poate fi rezolvată și nu doar să îți spună ce este în neregulă.

Odată ce ai efectuat auditul, tu sau echipa de mentenanță de la Web Arhitecti va/vei  avea o listă de verificare a lucrurilor de îmbunătățit de pe site, care va avea un impact direct asupra clasamentului tău pe cuvintele cheie.

Acest scurt videoclip prezintă alte câteva aspecte care țin de rezolvarea problemelor de ordin SEO Tehnic (care sunt depistate în urma unui Audit, respectiv a unei Analize SEO). 

2. Analizează clasamentul cuvintelor cheie

Știi unde se clasează site-ul tău și pentru ce termeni de căutare?

Înțelegerea termenilor de căutare pentru care se clasează site-ul, și mai important, unde se clasează acesta, este esențială dacă vrei să câștigi noi accesări de pe Google.

Instrumente precum Ahrefs, SEMRush sau Ubersuggest vor efectua verificări limitate pentru tine gratuit sau ca parte a unui proces gratuit.  Merită să le accesezi și să-ți treci site-ul prin instrumentele lor.

O altă metodă este să accesezi Google Search Console, iar în cazul în care nu ți-ai asociat site-ul cu acest instrument Google, fa-o cât mai repede cu putință. În tool vei putea identifica performanța cuvintelor cheie, plus multe alte detalii interesante cu privire la click-urile care provin din Google. 

 

Tool-uri gratis pentru website

 

De ce să te deranjezi să analizezi cuvintele cheie?

Analizând cuvintele cheie, vei afla care sunt termenii pentru care te poziționezi bine, care sunt cei care necesită mai multă atenție și, uneori mai important, care sunt termenii pentru care nu te poziționezi deloc.

Pentru cuvintele cheie care au nevoie de mai multă muncă (termenii care se clasează bine) , s-ar putea să trebuiască să te uiți la legăturile interne (din interiorul site-ului) și la structura site-ului, iar pentru cuvintele cheie pe care nu te clasezi, va trebui să creezi conținut nou

În orice caz, vei avea din nou o listă de lucruri de făcut pentru website-ul tău pe care poți să o rezolvi singur sau să aplici pentru servicii SEO care să te ajute în direcția asta.

Serviciul nostru este conceput pentru persoanele care doresc să înceapă sau să îmbunătățească SEO existent.

 

3. Verifică-ți conținutul

Dacă ai timp liber (puțin probabil, dar s-ar putea), analizarea conținutului site-ului poate fi, de asemenea, un exercițiu foarte util pentru a încerca să îmbunătățești clasarea paginilor. (cand discutăm de clasament, vorbim despre cât de sus te poziționezi pe motoarele de căutare). 

Dacă ți-ai analizat cuvintele cheie, vei avea o listă de URL-uri de pe site care ar putea fi îmbunătățită.

Există o șansă foarte mare ca unele dintre paginil  să fie slabe din punct de vedere al calității conținutului, astfel încât adăugarea mai multor texte, a unor imagini etichetate corect și a altor elemente poate îmbunătăți clasamentul paginilor tale. Ține cont și aliniază-ți conținutul după  politica Google E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness și Trustworthiness), 

Există mai multe lucruri pe care le poți face la orice pagină sau conținut postat, pentru a-l face mai prietenos cu algoritmii Google.

  1. Asigură-te că ai imagini în conținut cu etichete ALT corecte.
  2. Adaugă un videoclip pe pagină – nu trebuie să fie ceva sofisticat – poate fi un simplu videoclip de 45 de secunde care să rezume conținutul paginii și să se adreseze persoanelor cărora le place să privească mai degrabă decât să citească.
  3. Adaugă paginile de socializare – încorporează testimoniale care susțin oferta ta sau recenzii de 5 stele de pe Google Bussines.
  4. Adaugă o hartă (Embed), dacă este relevantă pentru conținutul tău (de exemplu, locația ta, dacă pagina este geolocalizată).
  5. Creează și integrează un formular de contact specific conținutului – mai degrabă decât un formular generalist universal, adaugă niște câmpuri suplimentare care să solicite utilizatorului să completeze câmpuri care au legătură cu pagina respectivă.

 

Care este beneficiul analizării conținutului de pe site?

Google adoră conținutul proaspăt și actualizat.

Dacă petreci timp pe site-ul tău pentru a-ți îmbunătăți și rafina conținutul, Google și utilizatorii vor observa.

Acest lucru este valabil mai ales dacă conținutul  este învechit și informațiile nu mai sunt relevante de mult timp. Trebuie să fie actualizate cât mai repede cu putință.

Un alt sfat este să elimini orice dată „postat la” și să o schimbi cu „ultima actualizare” – acest lucru va permite motoarelor de căutare să știe că ai grijă de website și că îl menții la zi.

 

4. Identifică golurile din conținutul site-ului

Vor exista cuvinte cheie pentru care nu te poziționezi, după cum am discutat mai devreme.

O analiză a cuvintelor cheie de pe propriul site îți va arăta pentru ce te clasezi și unde, dar o analiză a cuvintelor cheie de pe site-ul unui concurent te-ar putea ajuta să găsești cuvinte cheie pentru care ar trebui să te clasezi.

Analizează ceea ce fac concurenții tăi, uită-te pe paginile lor,  fă o căutare pe Google și identifică ce conținut, pagină sau serviciul se clasează bine.

Uită-te la paginile care se clasează pentru aceste cuvinte cheie și scrie un conținut nou pentru site-ul tău, care să fie mai bun! 

Exemplu: Concurența are o listă cu „primele zece motive pentru X”? Dacă da, scrie pe site-ul tău o postare pentru „primele douăzeci de motive pentru X” (Backlinko numește acest lucru Skyscraper posting, și funcționează).

Pentru un conținut mai general, fă o listă de cuvinte cheie pentru care nu te poziționezi și fă un „brainstorming” de titluri pentru noi postări sau pagini. Dacă te gândești să faci o listă de articole pentru Blog, fa-o în așa fel încât articolele să poată fi legate (backlink-uri interne) . În acest fel vei crește autoritatea și te vei clasa mai sus în SERPs pentru termenii respectivi de căutare. 

Consider că este o idee bună să creezi aceste postări ca draft-uri (ciorne) în WordPress doar cu ideea inițială de titlu acolo – în acest fel vei avea o listă de conținut nou de creat chiar în cadrul site-ului tău (și un memento de fiecare dată când te conectezi).

 

Care sunt beneficiile conținutului calitativ?

În primul rând, vei produce conținut pe care știi că oamenii îl caută (satisfaci intenția de căutare).

În al doilea rând, te vei confrunta cu concurenții tăi în clasament și, cu un conținut bun, ar trebui să poți să îi depășești în clasament.

Verifică volumul de căutare (cât de des este căutat cuvântul cheie) și competitivitatea sau dificultatea (cât de greu este să te clasezi pentru acel termen).

În mod ideal, pentru început, vrei un volum mare și o competitivitate scăzută

Sfat: Alege cuvinte cheie long-tail (formate din minim 3 termeni), deși au un volum de căutare scăzut, au dificultate mult mai mică. 

 

Reține intenția de căutare

Puneți întrebarea: ce caută utilizatorul prin acest șir de cuvinte cheie?

Dacă este mult prea generic, s-ar putea să nu merite să fie urmărit ( de exemplu canapea, stilou sau tricou).

Iată un exemplu de două „cuvinte cheie” care sunt foarte importante pentru noi:

  • Realizare site-uri web – intenția de căutare în acest caz este mai probabil să fie efectuată de alte agenții web sau freelanceri care cercetează realizarea de site-uri web.
  • Agentie Web Design – aici este mai probabil ca intenția să fie a unei persoane care caută pe cineva care să îi proiecteze un site web.

Dorim să ne clasăm pentru ambele, dar varianta a doua este mai importantă, deoarece intenția utilizatorului este mai valoroasă pentru noi în ceea ce privește traficul către site.

 

5. Investește timp în organizarea legăturilor interne

Toată lumea vorbește despre backlink-uri, dar legăturile interne de pe site-ul tău sunt, de asemenea, foarte importante.

Modul în care paginile din interiorul website-ului se leagă între ele poate ajuta motorul de căutare să înțeleagă arhitectura și ceea ce consideri a fi pagini importante.

Gândește-te la acest lucru după modelul „toate drumurile duc la Roma”.

Ai postări pe blog, iar aceste postări ar trebui să aibă legături către paginile de servicii, respectiv produse și totodată către alte articole asemănătoare. La rândul lor, paginile de produse sau servicii trebuie să facă trecerea natural de la una la alta sau către „homepage”.

Google va decide dacă postarea, pagina de servicii sau produsele și pagina de pornire este cea care ar trebui să se claseze pentru cuvântul cheie, iar legăturile interne pot ajuta la îmbunătățirea poziției pe care se clasează tot conținutul tău.

Îți recomandăm un plugin WordPress foarte util pentru a găsi oportunități de legături interne în cadrul site-ul tău.

Dacă ai un site voluminos, cu mult conținut, poate fi imposibil să știi unde să găsești legături interne care să facă legătura cu o pagină nou creată, fie ea de produs sau articol de blog.

Acest plugin scanează întregul website pentru a găsi un potențial text de ancorare pe care îl poți folosi pentru a crea o legătură către pagina pe care te afli în prezent.

 

Care sunt beneficiile organizarii legăturilor interne?

Un site organizat este un site mai ușor de înțeles, respectiv de navigat.

Investirea de timp în organizarea legăturilor interne și adăugarea lor acolo unde lipsesc trimite un mesaj pozitiv motoarelor de căutare și ajută la experiența utilizatorului.

Se va observa ce încerci să faci cu conținutul tău, iar eforturile tale de a organiza legăturile  (ar trebui) să îți îmbunătățească puțin clasamentul în SERPs.

 

6. Optimizează-ți imaginile

Un lucru simplu, dar foarte important.

Dacă ai imagini prea mari în postări sau pe diferite pagini, îți va afecta clasamentul.

WordPress facilitează foarte mult încorporarea imaginilor în articole sau pagini, dar dacă nu le optimizezi corect pentru web, timpii de încărcare vor avea de suferit, iar vizitatorii vor abandona adresa URL dacă trebuie să aștepte prea mult timp pentru ca lucrurile să se încarce.

Nu avem cu toții Photoshop, dar există o mulțime de plugin-uri și servicii gratuite, „freemium” și premium pe care le poți folosi pentru comprimare.

Câteva aplicații pe care să le încerci sunt:

De asemenea, un plugin foarte util este „Enable Media Replace„, care îți permite să modifici un fișier-imagine din biblioteca media, în loc să încerci să îl identifici în conținut.

Acest lucru înseamnă că poți pur și simplu să schimbi fișierul o singură dată și acesta va fi actualizat pe întregul tău site.

La WebArhitecti, avem licențe de dezvoltator pentru multe plugin-uri premium pe care le putem instala pe site-ul tău. Accesează serviciul mentenanta website și de restul ne vom ocupa noi. 

Planul nostru de mentenanță costă mult mai puțin pe an decât dacă ai cumpăra aceste licențe singur, ceea ce îl face incredibil de avantajos.

 

De ce să optimizezi imaginile?

Nimănui nu-i place un site lent, mai ales motoarelor de căutare.

Dacă obții rezultate foarte slabe în Page Speed Insights de la Google, aceste scoruri îți spun că Google (și navigatorii) nu sunt impresionați de site.

O perioadă de timp dedicată optimizării imaginilor va fi benefică pentru website la modul general – de la poziționarea în clasament până la experiența utilizatorului.

 

Performanta site

 

7. Crează citate (Local SEO)

Aceasta este o operațiune care necesită timp și poate că ar fi mai bine să plătești un specialist pentru a face acest lucru.

De-a lungul timpului, site-ul tău (și afacerea ta) va fi listată în o mulțime de directoare online diferite.

Un lucru pe care motoarele de căutare îl caută este consistența acestor listări.

Dacă ai listări cu nume, adresă și număr de telefon diferite (profilul tău NAP), acest lucru te poate ajuta în multe privințe. 

 

De ce să te deranjezi?

Un profil NAP coerent arată motoarelor de căutare că ești o afacere de încredere.

Arată că ești legat în mod constant de mai multe surse de renume și îmbunătățește autoritatea și încrederea domeniului tău – ambii factori pot stimula eforturile și clasamentele SEO.

Ca să nu zic cât de importante sunt pentru clasarea profilului de Google Bussines

 

8. Legăturile externe sau Backlink-urile

Backlink-urile sunt încă unul dintre cei mai importanți factori de clasificare pentru un website.

De asemenea, acestea reprezintă un întreg articol de blog în sine, așa că vom acoperi aici doar elementele de bază.

Legăturile externe (backlink-uri ) proaste sau de tipul „spam” către site-ul tău vor dăuna capacității de clasare și este crucial să elimini orice link-uri toxice.

Nu te lăsa tentat să te grăbești și să plătești o firmă SEO „blackhat” pentru a obține rapid o mulțime de backlink-uri – acest lucru creează un profil de backlink nefiresc pe care Google îl va detecta și ori nu îl va lua în considerare, ori te va penaliza pentru acest lucru.

În schimb, folosește ceva de genul SEMRush sau Ahrefs  pentru a-ți verifica backlink-urile și dezaprobă orice backlink-uri proaste folosind instrumentele Google.

De reținut – acest lucru nu este ceva ce trebuie „ghicit” – obținerea sau eliminarea backlink-urilor trebuie făcută în mod corespunzător, în caz contrar ar putea deteriora clasarea pe paginile motoarelor de căutare

Dacă dorești ca acest lucru să fie făcut în mod corespunzător, ia legătura cu noi.

 

De ce să verifici backlink-urile?

Nu dorești ca site-urile de tip spam sau cele toxice să aibă legături cu tine, deoarece acest lucru îți va dăuna pe termen lung. Algoritmii motoarelor de căutare sunt foarte complecși.

Vrei că site-urile de calitate să aibă legături cu tine printr-o multitudine de texte de ancorare introduse natural (deoarece acestea oferă un „vot” de încredere pentru site-ul tău).

Îți recomandăm să verifici backlink-urile și, dacă vezi ceva dubios, să ne contactezi pentru a le rezolva în mod corespunzător.

 

9. Verifică viteza de încărcare a site-ului

Dacă site-ul tău se încarcă încet, vizitatorii tăi vor abandona paginile ( ideal ar fi maxim 2.5 -3 secunde)

Dacă aceștia se întorc rapid pe pagina cu rezultatele căutării, Google va observa acest lucru și, încet, dar sigur, va începe să îți mute site-ul mai jos în clasament.

Acest lucru înseamnă că vei primi mai puțin trafic organic, pur și simplu din cauza unui site lent.

Există mulți factori care pot afecta rapiditatea site-ului , printre care se numără:

  • Arhitectura site-ului
  • Tema pe care o folosește site-ul tău în WordPress
  • Numărul de plugin-uri pe care le-ai instalat
  • Imaginile 
  • DNS-ul
  • Hosting-ul

Există șanse să nu-ți fi construit singur site-ul, așa că este posibil să nu știi cât de multe dintre cele menționate mai sus provoacă probleme de încărcare.

Acest tip de optimizare ține mai degrabă de partea tehnică și de mentenață, dar te putem ajuta să verifici totul și să îți îmbunătățești viteza de încărcare.

 

Cât de important este să verfici viteza de încărcare?

În principiu, pentru că este unul dintre cele mai simple lucruri de depanat care ar putea avea cel mai mare impact asupra performanței site-ului tău.

O găzduire ieftină, un cod prost, prea multe plugin-uri și imagini de mari dimensiuni se pot remedia ușor și pot îmbunătăți masiv modul în care paginile se clasează în SERPs. 

Aceste lucruri nu durează o veșnicie pentru a fi rezolvate și nu te vor costa o avere, dar vor avea un impact pozitiv.

Cel mai bun lucru este că datele sunt măsurabile – îți putem arăta rezultatele înainte și după, astfel încât să știi că nu ai aruncat banii pe fereastră.

 

10. Cel mai important sfat SEO – Scrie conținut

Ți-am lăsat cel mai bun sfat pentru final.

Scrierea conținutului sau rescrierea informației este cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru un site din punct de vedere SEO.

Punctele 1-9 de mai sus sunt toate importante, dar fără conținut nou adăugat în mod regulat pe site, motoarele de căutare vor presupune că acesta este un site mort.

Dacă dorești să ieși în evidență în rezultatele de pe Google, Bing sau pe ce motoare ești indexat, trebuie să adaugi conținut nou și relevant pe website săptămânal, sau măcar o dată pe lună (în funcție de nișa pe care activezi sau de cum abordează concurența problema).

Pagini și postări noi pe site-ul tău înseamnă că:

  • Indexul Google al site-ului crește – acesta va verifica mai des dacă actualizezi conținutul
  • Poți începe să te poziționezi în SERPs pentru noi cuvinte-cheie și termeni de căutare cu care nu erai asociat până acum
  • Vei avea oportunități de îmbunătățire a structurii linkurilor interne
  • Există mai multe informații noi pe care să le distribui pe rețelele sociale
  • Motoarele de căutare vor vedea că site-ul este actualizat – SEO nu este de tip „setați și uitați”
  • Ai conținut nou pentru a atrage backlink-uri externe valoroase (dacă content-ul postat este și el valoros)
  • Și multe altele!

 

De ce conținutul nou este benefic pentru website

Publicarea pe rețelele sociale este trecătoare. Poți să postezi pe Instagram, Facebook sau Twiter cât vrei, dar dacă publici articole bine scrise și lungi pe site-ul tău, acestea vor da roade în timp (articolele bune sunt ca vinul).

Nu este vorba despre o abordare de tipul „postează și roagă-te” – orice publici trebuie să fie cercetat, planificat și optimizat, dar dacă o faci bine, vei avea un conținut de calitate care aduce vizitatori interesați (public țintă).

 

SEO Nu este o soluție rapidă!

Experiența noastră la Web Arhitecti sugerează că este nevoie de un ciclu de 6 până la 12 luni pentru noul conținut – de la data la care este publicat până la momentul în care face o diferență prin prisma rezultatelor, așa că este mai bine să începi acum!

Dacă nu ai timp să scrii conținut, există multe agenții care se ocupă cu treaba asta – și noi te putem ajuta. De altfel pachetul pentru optimizare SEO conține printre altele și redactarea a 2 articole SEO / lunar.

Principalul lucru pe care trebuie să îl ai în vedere în legătură cu conținutul site-ului este că o parte din acesta nu este scris pentru tine, ci pentru a fi clasificat pe motoarele de căutare și trebuie redactat pentru a răspunde nevoilor specifice ale unui „căutător”.

 

Nu există un moment mai bun pentru a-ți optimiza SEO site-ul!

Având în vedere că mai mulți potențiali clienți noi caută mai mult ca oricând produse sau servicii online, optimizarea site-ului îți va aduce nenumărate beneficii.

Există sute de modalități prin care poți să-ți îmbunătățești paginile, dar la WebArhitecti, credem că cele mai bune pentru început sunt cele care sunt măsurabile și care pot demonstra valoarea reală. 

Suntem 100% transparenți în tot ceea ce facem – dacă îți optimizăm site-ul, îți vom prezenta un Audit înainte și după pentru a dovedi că munca pe care am făcut-o a adus o îmbunătățire.

Când facem SEO, îți vom arăta unde te-ai clasat luna trecută și cum optimizarea a îmbunătățit clasarea în decurusul lunii curente.

Noi o luăm așa:

  • Proiecte mai mici, care necesită investiții mai mici și care apoi își dovedesc rezultatele.
  • Cu cât obții rezultate mai bune din ceea ce facem noi, cu atât te încurajăm să investești mai mult pentru a obține un ROI îmbunătățit.

 

Este o situație avantajoasă atât pentru tine, cât și pentru noi să începem cu o investiție mică, vedem rezultatele, după care creștem bugetul. Suna bine?

Fără să ne ascundem în spatele unor date complexe din Google Analytics, fără să falsificăm cifrele pentru a lucra în favoarea noastră, ne axăm doar pe rezultate, care vor fi reflectate și măsurate prin: apeluri telefonice, comenzi sau e-mail-uri. 

Dacă dorești să îți îmbunătățești site-ul, contactează-ne și Andrei, specialistul SEO te va suna pentru a afla cum te putem ajuta cel mai bine.

Andrei
Salut, mă numesc Andrei și sunt co-fondatorul WebArhitecti. Sunt specializat în SEO și îmi dedic cariera spre Marketing Digital și WebDesign. Pun accent pe experiența utilizatorului în tot ceea ce fac. Pasiunea mea pentru designul UX/UI mă ghidează în dezvoltarea de soluții inovatoare care răspund nevoilor clienților.